مقالات علمی، پژوهشی، درسی

در این زمان‌ها آب ننوشید!
درج شده در تاریخ 1396/08/08 توسط واحد مشاوره.

گروه بندی

لیست مقالات
چگونه مطالعه را عمیق تر کنیم
تاریخ درج مقاله: 1396/11/03
20راز مهم در خصوص مطالعه کردن
تاریخ درج مقاله: 1396/11/03
در این زمان‌ها آب ننوشید!
تاریخ درج مقاله: 1396/08/08
ویژگی های دوره نوجوانی وجوانی
تاریخ درج مقاله: 1396/05/05
یادگیری در حد تسلط(فراشناخت)
تاریخ درج مقاله: 1396/04/17
تکنیک های حضور فعال در کلاس
تاریخ درج مقاله: 1396/04/17
یادگیری بهتر
تاریخ درج مقاله: 1396/02/13
اهداف دوره متوسطه
تاریخ درج مقاله: 1396/01/26
نکات کلیدی برای شروع خوب
تاریخ درج مقاله: 1395/09/28
بیماری های موبایلی را بشناسید
تاریخ درج مقاله: 1395/09/21
این 7 گروه شرورترین مردم هستند
تاریخ درج مقاله: 1395/08/06
توصیه های دقیقه نودی
تاریخ درج مقاله: 1395/02/12

 

در این زمان‌ها آب ننوشید!

آب در تمام فرایندهای متابولیکی، نقل و انتقال مواد مغذی به سلول ها، دفع مواد زائد، تنظیم دمای بدن و ... نقش دارد.

تصویر در این زمان‌ها آب ننوشید!

 

به نقل ار آوای سلامت، آب رسانی به بدن همراه با برخی از اشتباهات است که شاید از آنها کاملا بی اطلاع باشیم.

 

در اینجا رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:

 

پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

 

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

 

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مدر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

 

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

 

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند

.منبع: جام جم



آخرین اخبار:
پیوند های مفید:
تماس با ما:

دبیرستان شهید مدنی
8280622,8280623,8280624,8255589,8260251
خیابان خ پاستور، فرعی جنب مخابرات، کوچه شهید غیرتیان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت سیستم های اندیشه فراگیر می باشد.
برای استفاده بهینه از این وب سایت از مرورگرهای مدرن مانند IE 9+ ، FireFox یا Google Chrome استفاده نمایید.